13 september 2009

Snask

Skvallerbytta bingbång...

Någon läser här och meddelar Mannen vad jag skriver
Jag kan såklart inte hindra dig (eller er)

Luften är fri.

Men jag kan tycka att det är ett jävligt märkligt
beteende.
Eftersom jag har sagt väldigt bestämt att
jag vill ha min blogg ifred från hans blickar
(Och jag tror att han respekterar det.)

Antagligen hoppas den snasksugne läsaren på att
det ska bli smaskigare om Mannen vet vad jag skriver.
Att det ska bli mer att vältra sig i.

Jag hoppas att det inte är så
utan att du - vem du nu är -
bara inte riktigt fattat att

Jag inte vill att min man läser eller
får veta vad jag skriver

Inte på något sätt.

5 kommentarer:

L sa...

Kan det vara mig du syftar på??
Så fel det blev i så fall. Har inte alls någon lust att vara skvallerbytta. Menade bara väl...
Jag skrev så här:

"Jag tror inte det minsta på att hon vill ha dig som sin gaykompis. Efter vad jag har läst i hennes blogg älskar hon dig, vill leva med dig, men behöver tid att hitta sin lust."

Sånt som ni båda pratar/skriver om hela tiden... Jag var tanklös.

Förlåt. Det var inte meningen alls. Detta var första och enda gången jag skrivit något om dig där.

Förlåt ännu en gång.

Anonym sa...

nu har jag, en anonym läsare hittat hit. lustigt. Har egentligen aldrig ens försökt att hitta till din nya blogg, men så testade jag nyss att googla på "lyckliga hons nya blogg" och så fann jag dig hur enkelt som helst

Att ordet lycklig finns med i nya namnet var nästan för enkelt för att vara sant. :)

nu har jag skumläst. Om din bristande sexlust. Men fortfarande en grundkärlek till mannen trots allt tjafs.

Din ickesexlust men viljan att finna den igen är nog något som de allra flesta kvinnor kan känna igen, och som de väldigt många män inte alls förstår sig på att hantera. iallafall inte de männen som har lättsårat ego vilket just många män har. Tyvärr. Jag vill inte tala generellt men jag tror faktiskt att det är så. Jag behöver se ett stort antal män som inte är så för att tro motsatsen.

usch , nu tappade jag sexlusten av bara denna vetskap.

håller på dig och hoppas att du finner den igen. Att inte ha den rä litet som att vara en levande död

Fortfarande lycklig sa...

L: Jag vet att du inte skulle göra det för att ställa till med nån oreda. Om det nu är dina kommentarer den anonyme syftar på. Det vet ju inte jag eftersom jag inte läser där. Jag skulle bara vilja att all form av "skvaller" eller rapportering till honom om vad jag skriver här upphörde. Annars blir det ju som att han läser, vilket jag bett honom låta bli och försöker tro på att han inte gör.

Anonym: Välkommen hit! Jag är inte svår att hitta. Syftet med en ny blogg var att Mannen inte skulle läsa, men jag vet att han och alla andra kan hitta hit om de vill.

Jag tror som du: många män, kanske de allra flesta, kan inte hantera att deras kvinna inte vill ha sex. Det är sorgligt att vara utan sexlust men det är nästan ännu sorgligare att det på nåt märkligt sätt är han som lider mest. Sm att jag ska trösta honom för att jag inte vill ha sex. Jämför med om jag blev förlamad - skulle jag trösta honom för att vi inte kan ta skogspromenader ihop då?

Anonym sa...

Det var inte L:s kommentarer som jag menade. Det var en kommentar som var där för att ställa till rätta. Det finns sådana som inte hjälper på traven...

Fortfarande lycklig sa...

Anonym: Jag anade det, att det inte var L. Jag tror också helt visst att det finns människor som läser här och sen går till honom med det jag skriver, för att se vad som händer om han får veta. Vi är väl inte spännande nog som vi är, nu när vi bloggar var för sig får man anta. Ironiskylt.