11 september 2009

Beröm

Jag fick "beröm"
(det är nog faktiskt rätt ord)
av Tonträffdalen
för att jag aldrig var bitter
utan hela tiden jag pratade med henne
när det var slut mellan oss,
pratade om dig som en
människa jag ville vara vän med
och tyckte om.
Det kändes skönt att veta
att det var så.

Mail från Mannen igår
apropå att jag och killen jag dejtade
antogs ha ägnat oss åt att gadda ihop oss
mot honom.
Och att det är den största anledningen
till att jag inte "får" ha kontakt med honom.

Så gjorde inte Mannen själv.
Han talade fint om mig.
Minsann.

Jag förväntas bli glad över detta.
Det blir jag inte.

För allt det där fina om mig
Som han sa till henne
och andra
Det nådde ju inte mig
Jag var ett svin under förra hösten
och även nu i vår.
Hans ord.

Jag är så less på att han kammar hem poäng
som den fine, mjuke, o-bittre mannen
När det inte är det han ger mig

Inga kommentarer: