19 september 2009

Cykelkille

I mataffären nyss.
Kö.

Någon kommer bakifrån och liksom
flyttar mig åt sidan med
armen
Inte hårt eller buffligt
utan vänligt.
(Det är trångt mellan köerna)

Någon ska inte handla utan bara
passera.

När han, för det är en han,
passerar mig
ser jag att det är min cykelkille
Eller inte min.... men ni fattar
Killen som brukar laga min cykel
Som har skött om den (de) i säkert tio år

Jeans, långa ben, sneakers
Håret lätt grånat
Jag tänker att han är läcker
Som jag brukade tänka om honom
Innan jag dog

3 kommentarer:

Anonym sa...

Se där! Nu vaknade nåt inom dig. Den finns där. Din sexualitet. Den är inte död.

Vardagslyx... sa...

Du är inte död... du bara vilar lite....

Fortfarande lycklig sa...

Fina ni: ja, så känns det nu. Jag är inte död utan vilande och nåt håller på att vakna inom mig. En lust till livet som är ny. Som är min egen och ingen annans och som inte är beroende.