16 september 2009

En snygg skådis

Han var en av de första män som fick mig
att förstå grejen med sex
skriver Suziluz (en av min favoriter)
om Patrick Swayze som dog häromdagen

Det är en vacker hyllning
som fick mig att börja fundera över
vem
eller vad
eller när
jag fattade det här med sex.

Svaret är inte Patrick Swayze

Jag hade önskat att jag kunde säga att det var han
och inte
porrtidningarna under min brors säng
övergreppen när mamma och pappa inte
var hemma
kraven som kom sen
med första pojkvännen
alla felkliv ner i sängar jag inte borde
hamnat i
Ända fram till
kraven och klagomålen från Mannen

Jag skulle önska att det bara var
fina minnen
Och en snygg skådis.

4 kommentarer:

Vardagslyx... sa...

Stor kram vännen!

Anonym sa...

Det låter inget vidare att återkomma till alla trista minnen vad gäller sex. Jag förstår att det dyker upp just nu också i din pressade situation.

Men du, det kanske inte är så bra att ge såna gamla tråkigheter så mycket energi. Jag kan har fel, men jag tror att man kommer närmare sina sexdrömmars mål om man fantiserar om hur vackert det kan vara. Och så som du vill ha det. Fantisera så där starkt att det till slut blir verklighet. flummigt men men jag tänkte mest för att hitta tillbaks till din sexlust igen.

L sa...

Men jag tror ändå att man måste göra upp med sitt förflutna för att kunna gå vidare, frisk och stark...
Det kan krävas en hel del energi att göra det, men jag tror faktiskt att det är värt det.
Talar (skriver) utifrån egen erfarenhet den här gången..

Fortfarande lycklig sa...

Jag tror att det är bra att dyka ner i minnena, tvinga sig att se på det med vuxna ögon och just genom att göra det inse att det inte var mitt fel att det hände. Jag var inte medskyldig. Då trodde jag det.

Me samtidigt gör det ont såklart och gör att min relation med min bror och min mamma är väldigt konstig och anspänd. Det känns jobbigt att umgås och jag är besviken och ledsen över att ingen såg eller anade. Och besviken på mig själv för att jag inte orkar och kan ta upp det på ett rakt sätt med henne. Det KAN ju faktiskt vara så att hon inte hade en susning om nåt av det som pågick. Även om det är svårt att tro.

Många grubbel är det, om det och om min sexualitet i nu.