16 september 2009

Medium

Jag ska träffa ett medium
En synsk kvinna
som kan läsa människor

Äpplet har träffat henne och jag
som inte riktigt tror på det där
kunde inte värja mig från allt
hon berättade att mediet hade sagt
som stämde

Jag tänker att jag nog vet det mesta
själv redan
Men att det är ändå kan vara skönt
att någon annan ser
samma som jag
Samma som mina vänner ser
Men som de kanske ser för att jag har sagt det
till dem.

Saker som mediet kommer att se
kanske
utan att jag har sagt nåt

Det kommer att bli spännande och
jag tror att jag kommer att bli glad

6 kommentarer:

Vardagslyx... sa...

Åh vad jag önskar jag kunde berätta om mitt besök hos ett medium. Öppna dina sinnen, kämpa inte emot, åk med, njut!!

Fortfarande lycklig sa...

Åh, har du varit hos ett medium? Jag skulle jättegärna höra din berättelse och även berätta om mina egna upplevelser sen. Maila mig gärna om du inte vill skriva nåt här! Kram!

Vardagslyx... sa...

Jag berättar gärna för dig!
men jag mejlar. Återkomemr!!

Inte_Så_Lessna_Killen is back sa...

att ett medium är bättre än ett minimum, det hajar jag, men maximum borde vara bäst...

Ähh, så ni pratar!

Börja se er omvärld ur en evidensbaserad synvinkel, gå inte på sånt skräp!

Ska ni gå till spågummor också? Horoskopet i Expressen kanske kan ge lite vägledning??

Fortfarande lycklig sa...

V-lyx: ja, GÖR det! :)

Inte så lessna: Spara på den nedlåtande attityden hörru. Jag är kluven, är eg en fyrkantig typ som inte tror på detta, som jag sa. Men Äpplets berättelse gjorde mig nyfiken. Och henne litar jag ett hundra procent på. En brud med fötterna i myllan och huvudet på skaft.

Inte_Så_Lessna_Killen is back sa...

Jag har själv några gånger uppträtt som medium i ungdomen. Jag var tydligen mycket duktig.
Se, inte ens när jag visade hur jag gjorde accepterade folk att det bara var båg.
Därav den nedlåtande attityden.

Om Äpplets berättelse gav anledning att lite halvt om halvt ev medge att detta skulle kunna ha nån gnutta sanning i sig... då är det inte mylla runt hennes fötter, utan blå luft.

Kontakter med en annan, icke-materiell värld kan inte finnas, och har en enda funktion: att lura av folk pengar eller respekt (som i ett senare skede kan omvandlas till pengar).