25 september 2009

Fast här

Jag är så trött att jag knappt kan stå
Kvällen blev hemsk
och idag kommer Genus på besök
för Bokmässa och tjejmys
Helgen med henne kunde börjat bättre

Jag hade Yngstan över natten
eftersom Mannen skulle jobba sent

Det var bra fram tills han kom hit
vid åttatiden igår kväll.

Sen blev precis allt fel
Mammigt barn som inte förstår varför
jag bytte helg
(Jo, hon fattar att jag vill gå på Bokmässan
med Genus, men är ändå ledsen)
Svårt att sova
Stor gråt och inget hjälpte

Skuld skuld skuld

Inte förrän jag somnade nån gång
efter tolv kröp hon ihop bredvid mig och
kom till ro

En natt bredvid en kamin
Ingen vuxenkväll
En massa jobb som jag måste
gå upp jättetidigt idag
för att hinna göra

Inget av det gör eg nåt

Det som gör nåt är att jag inser
att jag är fast här

Jag kommer inte att kunna lämna detta
på länge länge länge

Och det
känns inte så bra

Inga kommentarer: