23 september 2009

Borde

Nej, det vill jag inte.

Komma hem till Mannen även i kväll.
Jag var där igår och imorgon ska
Yngstan vara hos mig
Och även Mannen, som är på ett möte
men kommer senare

Eftersom Genus är hos mig
över helgen
(Vi ska gå på Bokmässan - wohoo!)
så tycker han att vi
ska ses varje dag i veckan

Det tycker inte jag
Vare sig jag är upptagen i
helgen
eller inte

Jag vill jobba tills jag tröttnar
(ljuva tidiga kvällar på tyst kontor
aldrig får jag lika mycket gjort som då)
Åka hem
Klappa katten och ta ett bad
Läsa en bok
Skriva en blogg
Mysa runt med mig själv

Vill jag.
Ikväll

Och för det skäms jag
För att nånstans borde jag
vilja ses även ikväll

3 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså, om jag får säga det så verkar det för dig har blivit en laddad prestationsångest kring det här med att ses och icke ses.

Så ska det ju inte behöva kännas. Jag kan känna igen mig i att aldrig ens hina få chansen att känna in om man själv vill eller inte. Utan att man lägger hela sin energi på att stå emot, sätta en gräns, bygga en vägg för att kunna få vara ifred och känne efter.

Det blir så destruktivt för er båda, fast ingen vill att det ska var så.

Vad jag önskar att det går bra för er.

Kan inte komma på något råd. Det är nog inte det enklaste. Men det borde finnas ett sätt att ändra sin egen taktik även om den andre inte gör det.

Anonym sa...

Nu kom jag på en sak. Den dag du vill träffa honom. Som imorgon. Då även yngsten är med. Du kunde kanske lägga din energi och längtan att ses då och uttrycka den till honom. Så att ni båda har en dag att verkligen se fram emot. Planera den. Ett jättemys bara ni tre och sen när hon lags sig, ni två.

Men sen vara klar och tydlig med att ikväll däremot vill du så gärna göra det som du skrev. Jobba, mysa med dig själv och en bok och bad. Nämn inte vad du inte vill göra utan vad du vill göra.

För det jag tänkte på är att det kanske låter lite negativt att säga stup i ett (ja, eftersom det är han som mest frågar och vill ses) nej, det vill jag inte.

Jag tänkte att hela situationen bara blir negativ. Och ingen känner sig förstådd, Båda blir ledsna.

eh, jag flummar väl lite nu igen men jag tänkte bara...

Fortfarande lycklig sa...

Anonym: Flumma på du! Jag läser och tar till mig. Det är kloka saker du säger och jag försöker verkligen vara positiv. Men det är svårt att se fram emot möten med nån man mest tycker stör och oroar. På ett negativt sätt.