27 september 2009

För tillfället

Nu har jag lämnat henne vid tåget
Min fina Genus som varit här i helgen
En intellektohelg med mycket prat och
i min mage bor en stor värme
Nu känner jag mig rustad

Det är en lätt och ren känsla att vara
med en innerlig vän
som vet allt som är värt att veta
som förstår allt och som
ställer frågor och kommer med egna funderingar
utan att klampa in i mig

Det är det ju förresten ingen annan än Mannen
som gör
Klampar in alltså

Nu är det tyst hör hemma
Barnen kommer sen
Jag ska handla mat - fylla kylen inför veckan
och sen slappa en stund på egen hand
Egen hand och katt-tass

Ja... det var väl bara det för tillfället

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är så nöjd! Och så glad över dig!

Kram på dig och så ses vi snart!

Fortfarande lycklig sa...

Jag med! Så nöjd, så glad att du finns, så tacksam över att vi hittade varann!
Stor kram! Ses snart!