30 oktober 2009

Siffra

Inlägg nr 200
Man borde nästan fira!
Ibland undrar jag varför jag skriver den här bloggen
Kanske borde jag sluta och ägna mig åt nåt vettigare

Men ganska snabbt påminns jag om att detta
är vettigt, i allra högsta grad
Och då tänker jag inte ens på er som läser
utan menar bara för mig själv
Jag måste skriva och detta är ett lika bra forum
som nåt annat

Sen tänker jag på att det finns människor som
läser och kommenterar och för ett samtal med mig
En del av er känner jag personligen, andra inte
Men oavsett - ni betyder mycket för mig

Idag kommer Mannen hem från en jobbresa
och jag är nervös
Jag har inte längtat
Jag har haft några lugna toppendagar med mina barn
och haft gott flyt på jobbet ovanpå det
Jag är nöjd med det

Om jag längtar efter nåt mer än det jag har?
Jo... även om det inte känns stort och viktigt så visst
längtar jag efter att känna lätt kärlek
att vara tillsammans med nån i värme och enkelhet
Att allt inte är krig och oro hela tiden
En lugn man som är trygg och nöjd i sig själv
och som uppskattar mig så som jag är
Som inte ser mig som en potential eller
som nåt som var bättre förr

En sån man kunde få finnas
En lätt man
Ett lätt liv

Men annars är jag nöjd
Nöjd och lyssnar på Melissa Horn

2 kommentarer:

Vardagslyx... sa...

Åh Melissas cd är underbar. Vet du, ett tag var jag säker på att du vat hon. texterna är ju dina!!!
Hoppas helgen gått bra. Kram från mig!

Fortfarande lycklig sa...

Ja visst är hon! Jag känner också ofta att jag kunde skrivit exakt de orden själv. Hon slår verkligen an en ton i mig.

Hoppas att du också har det bra! Kram till dig