22 oktober 2009

Sex and the city

Jag längtar efter att vara utomhus
Sjuk hemma under filt är ok
eller... det enda jag orkar just nu
Men jag vill komma ut

Ser gamla avsnitt av Sex and the city
och längtar efter promenader
fester
mina tjejer

Sån tur för mig att det nog blir just det
i helgen

Om jag bara kan se till att bli frisk tills dess

Man hinner tänka mycket när man ligger under en filt
i soffan
och är för trött för all form av aktivitet
som kräver mer än ett långsamt hasande
mellan rummen

Jag tänker på lägenheter
framtid
mina barn
min man
andra män
mina vänner
min mamma

Inget av det kommer ut i nån ordnad form
just nu
Inget alls

Nytt avsnitt
En kopp te till

3 kommentarer:

Inte_Så_Lessna_Killen_is_back sa...

Bäst man inte kommenterar din TVseriesmak.

Är det inte duktigt av mig? Jag kunde låta bli att säga nåt nedlåtande!

:-)

Fortfarande lycklig sa...

Haha. Du lyckades kommentera den fast du inte gjorde det.

Min teveseriesmak är den att jag i princip aldrig ser på teve av egen kraft. Ser film och sånt som Yngstan vill se tillsammans. Men jag tycker om easy watching när jag är sjuk.

Och nej, jag tänker inte marknadsföra hur himla djuuup jag är och hur avanceeerade böcker jag läser.

Inte_Så_Lessna_Killen_is_back sa...

Jag är ju inte den som ska snacka, i o f s, Dr Who och Bones har båda en fastklistrad tittare i mig, när dom går.

Åså gillar jag 2½ män, ibland.

Inte så djupt, nä. Men pensionerat!

Och Ingemar Bergman tittade på Dallas.