6 oktober 2009

Sen då?

Om tio år
Var är jag då?
Löd en av frågorna som jag svarade på
nedan

Jag fortsatte tänka efter att jag skrivit
mitt svar

Om tio år har jag just fyllt femtio
Mina barn är vuxna
(eller nästan)
De stora har flyttat
(kan man förmoda)
Jag jobbar nog med samma saker som nu
Men jag kommer att ha mer tid för mig själv
Mina projekt

Jag tror att jag är en varm lugn och
tillfreds människa
som njuter av att jobba och göra kul saker
när jag är ledig

Ungefär som nu

Kärleken då?
Jag tror att jag lever med en man
Kanske samma som jag sort of lever med
nu
Kanske inte
Jag känner inte att jag direkt hoppas det ena
eller det andra
Det blir som det blir
med det

Utanför mitt fönster vräker regnet ner
Allt jag ser är en ensam gatlykta
och en skymt av träden, vinden sliter i dem
Det är varmt och fint i mitt kök
Katten och barnet sover
och jag ska snart göra detsamma

Inga kommentarer: