16 oktober 2009

Sex och yta

Det där med kroppen och utseendet är så intressant

Min bild av mig själv är att jag är en stark 3:a på en skala 1-5
Har nog alltid känt ungefär så

I och med K6 och allt det där blev jag plötsligt
nästan en 5:a
Jag läste kommentarerna om de bilder
jag la ut och sög i mig det osannolika:
Att killar tyckte att jag var så vacker
Massor av lyriska ord
(och ja, plumpa flåsanden också, men färre
än man kan tro)
Det var nytt för mig

Jag blev ett utseende
En vacker leksak
Mannen hjälpte till:
boostade min självförtroende och
ställde "krav" på rakning och
sexiga underkläder

Jag köpte alltihop rakt av
Gick in i rollen
Njöt av uppmärksamheten

Men efter ett tag började allt kännas jävligt falskt
Jag var trött på att vara en yta och trött
på att alltid vara den glada, kåta och snygga som
var olik deras (tråkiga och pryda) fruar och flickvänner
Jag kände att jag svek dem och mig själv

Det gjorde ont att landa
Men det var ett nyttigt ont

Jag har varit anti sex och sexighet och fixande ett långt tag
Låter bli att raka mig
Har bara bekväma trosor med små ben
Är mamma och vän i första hand

Det är en tuff väg att hitta sexlust och lekfullhet
och tillit till en man igen
Hitta det utan att trilla ner i yta-hålet igen

9 kommentarer:

Inte_Så_Lessna_Killen_is_back sa...

Orakat i bekväm trosa är...

sexigast!

I längden.

Nöjda människor är alltid attraktivast.

Fortfarande lycklig sa...

TACK! snälla fina du! Vilken underbar kommentar! Och JA vad jag håller med dig!

Caroline sa...

Å jag förstår precis. Det sexiga ligger absolut inte i en ofrivilligt rakad kroppsdel utan i att man kan känna sig bra som sig själv och njuta av varandra utan skuld.

Jag tycker inte att rakat är fint (för mig: varför vill man se ut som en femåring) och inte heller skönt, det blir inte skönare för mig, jag tycker inte att spets är sexigt. För mig är jag bäst i svart som framhäver kroppen på det sätt som jag trivs bäst med. Det blir BH utan spets och trosor i hipstermodell. Jag visar hellre mina smala armar och min rygg med stolthet än jag visar skinkorna på varsin sida om spets och rött satin i string.

"Sexiga underkläder" är ju tyvärr lika klyschigt som stora bröst och blonda lockar i Hollywoodstil.

Fortfarande lycklig sa...

Nej, "sexigt" är inte sexigt. Om man säger så. Jag har sjukt svårt för det där vulgo-sexiga. Tajta små spetssaker som skaver och sitter illa. Rakat kön som kliar och skaver. Feministen i mig gör uppror och retar ihjäl mig på att han - som säger sig stå för allt det där bra, som också betraktar kön som en social konstruktion och på ett teoretiskt plan är ytterst övertygad om att tjejer är underordnade killar i vårt samhälle - inte kunde se att han gjorde exakt allt fel i vår relation. Att han förtryckte mig och gjorde mig till ett objekt inte bara för sig själv utan också för andra män.

Nu hyser jag hopp men länge var jag uppgiven inför allt detta.

L sa...

JAg har all respekt för era åsikter, men vill bara berätta att jag tycker annorlunda. Jag tycker jag är jättefin rakad, och är det alltid även om jag inte skall ha sex med någon. Jag tycker inte det kliar, och jag tycker det känns fint och lent. Tycker heller inte jag ser ut som en femåring. Det går inte ens att jämföra. Spelar ingen roll att ingen har hår. Hela könet hos en vuxen kvinna är helt olikt en femårings.
Att jämföras med män som rakar sig i ansiktet. Inte gör de det för att de vill se ut som femåriga pojkar, vilket de ju inte gör. Stor skillnad på det mans och barnansikte så klart.
Vad gäller underkläder gillar jag inte heller vulgosexunderkläder, men spets tyker jag om, och stringtrosor kan jag inte leva utan. Det har inget med att göra att jag vill vara sexig i dem (jag tycker iofs att det ser sexigt ut) utan jag tycker det är skönt! Bekvämt! Inget som stramar eller känns. Då har man (jag) köpt fel material eller för liten storlek.
Så tycker jag! Men vi har alla olika kroppar och upplever allt olika. Kan vara en vanesak också.

Anonym sa...

Jag tycker också om att vara friserad. Inte helrakat men ganska lite hår. Det kliar inte, för jag använder alltid apoteketets tvättolja intim istället för tvål. Vilket gör att jag varken får besvär med svamp, torra slemhinnor eller kli. Det blir mjukt och lent överallt. Stringtrosor finns det olika slag av. En del, de flesta skaver. Men andra gör det inte och jag känner mig faktiskt sexig i dom. I länder som Thailand, Brasilien mm hittar man otroligt snygga och vardagsenkla trosor för inga pengar alls. Även topar som sitter åt och framhäver det kvinnliga. Man behöver inte ens BH, oavsett om har liten eller stor byst. Topen drar åt på ett snygg sätt och håller uppe ändå. Spets kan jag också tycka om, bara det inte ser billigt ut i färg och form. Modellen ska vara med lite finess. Siden och silke är annars andra härliga material jag gillar.

Men jag vill säga till dig lyckliga hon att man måste ju själv avgöra vad man känner sig bekväm och sexig. Det ska inte någon annan övertyga en om sin åsikt. Jag var också i en sådan relation en gång. Där mannen ville att jag gärna skulle ha nylonstrumpor på mig och gå hemma i högklackade rosa slip- in-tofflor med nåt ludd framme vid tårna. Sen köpte han hem en grisrosa body till mig från Thailand när han varit på jobb där. Han kunde inte fatta att jag aldrig tänkte ta på mig den. Den såg hemsk ut med spets på fel sätt. Inte min smak. Dessutom passade den inte mig. Jag har inte den där getingmidjan och det såg ut som om jag vägde nåt kilo för mycket i den, trots att jag är lagom och brösten såg inte kloka ut i den. Nä, så den fick han kasta och han blev så besviken och sur att jag inte ville ha lite kul och släppa loss. Vissa män alltså...

Så för mig tog det jättelång tid efteråt att hitta det jag kände mig bekväm och sexig i. Och jag ville inte ens tänka på att försöka vara sexig på det där sättet som en del män gillar. Men sen kom det tillbaka och nu kan jag kombinera både det en och andra. Men det är jag som bestämmer och har rätta känslan för estetiken.

Fortfarande lycklig sa...

L och Anonym: Jag har den största respekt för andra väljer annan underlivsfrisyr än jag. Inga problem alls.

Det jag inte klarar av är att män tar sig rätten att diktera hur deras kvinnor (ja, alla kvinnor faktiskt) ska se ut mellan bena för att vara värda deras åtrå. Och att tjejer (som jag) jamsar med och tillåter det.

Och det är verkligen som Inte så lessna... sa ovan - människor som är nöjda är attraktiva.

Inte_Så_Lessna_Killen_is_back sa...

Det där milda men ändå övergreppet finns åt båda håll.

Fortfarande lycklig sa...

Absolut! Det är inte bara män som styr och ställer. Visserligen har män ett strukturellt övertag i vårt samhälle (ja, i de flesta) men vi kvinnor kan också utsätta män(niskor) för övergrepp/-tramp.