15 oktober 2009

Sju år

Jag känner vemod
Funderar över allt som hänt
Tre år sen nu
allt började
Den där hösten när jag fick friheten
att vara med andra
Vi reggade oss på Klubb 6 och
jag lärde känna människor som kom att
betyda väldigt mycket

Jag var så aningslös
Han med
Vi fattade inte, vi trodde att vi kunde leka
lite och så skulle det bli bra, allt
Så gick det inte till
fattade vi sen

Det gjorde ont att jag var med en annan man
att jag blev kär i honom
Det gjorde ont i mig att han var med en annan kvinna
också
Fast han inte blev kär

Så galet allt
Så länge sen
Så lång tid
det tog att laga
Och då är vi inte ens klara

Läste just i Sköna hem om en familj
som flyttade in i ett renoveringsobjekt (som det
så käckt heter)

Kvinnan:
Jag trodde inte jag skulle stå ut i tre veckor
Det tog sju år.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, hela "fri sex"-projektet var nog en ganska dåligt uttänkt ide.

Det kan fungera för vissa par, men då måste man vara trygga personer som litar på varann (se pareet som som bloggar på http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.91530). Du och Han var nog inte tillräckligt stabila (i brist på bättre ord) för en sån grej. Du med dina outredda problem med din mor/bror och övergrepp i barndomen och han med sitt kontrollbehov och stora behov av att alltid vara i centrum.

Fortfarande lycklig sa...

Det där var väldigt prick på. Det vi vet nu, men inte fattade då. Trygghet och stabilitet är A och O.

Både jag och han saknade det.
Jag med mina problem, han med sina. Det är sorgligt att jag inte gick på magkänslan och bara la ner alltihop. Redan den där hösten.