8 oktober 2009

Pyssla om och boka av

I två dygn har jag kämpat emot
Jag är inte frisk, jag har feber och
är trött och frusen
snorig, bomull i huvudet

Men jag har inte kunnat vara borta
från jobbet
Ibland är det ju så
Just de här dagarna hände saker
som krävde min närvaro
mer än vanligt

Plus att jag haft Yngstan hos mig sen i tisdags
eftersom Mannen varit bortrest med jobbet

Idag har gått på ren vilja
för att det jag gjorde var så himla kul
att jag faktiskt orkade
trots ofriskhet
Och tack vare att jag visste att jag kunde
åka hem sen
koka en stor kopp te och
somna ifrån den under en lager filtar

När jag berättade detta för Mannen
Alltså att jag hade för avsikt att åka rakaste väg hem
efter jobbet och inte
komma till honom
nu när han återvänt hem

Ja, då blev han sur och påminde mig om att
jag sagt att en riktig vän är man om man inte
bokar av saker för att nåt annat (roligare) dyker upp

Det är sant att jag sagt det
och att jag tycker att det är ett väldigt bra tänk

Men det är bara en sak
Jag bokar inte av för att nåt roligare händer
Jag bokar av för att jag blivit sjuk och
inte orkar

Jag tycker att det är skillnad

Mannen säger att han vill pyssla om mig
när jag inte är frisk,
det är därför
Ok.
Kom hit med en ask Panodil och en påse
blandat då
Och gör te åt mig

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars dig och stackars mig. Gick också till jobbet idag för att det för mycket där som jag inte kan göra här. Fast mitt är ju inte så kul som ditt, men det var rätt ok ändå. Och klart man vill hem och vila. Klart som korvspad!

Kram och puss/K

Caroline sa...

Hoppas att det blev lugnt och skönt, som du ville, och att du fick pyssel och panodil och påse. Och te.

Fortfarande lycklig sa...

Är du också sjuk, K? Hoppas att vi blir friska båda två snart! Att lufsa runt i plyschbyxor och raggsockor och ta dagen som den kommer, göra så mycket man orkar och inte skämmas över det som inte blir, det är ett bra sätt att spendera en snor-fredag. Puss och kram, fina vännen min!

Caroline: Jag fixade allt det där åt mig själv och såg om en gammal film (Maria full of grace) med katten på magen. Och gick och la mig tidigt.