15 oktober 2009

Skava

Jag är gå och skava-typen
säger Tonträffdalen
apropå att vara sambo eller inte
och apropå hennes relation med J som hon
ännu inte bor med

Jag funderar på det
Vi är lika i mycket hon och jag
Jag tror att jag också egentligen är
gå och skava-typen
Jag vill ha lugn vardag utan drama
Jag vill inte leva ett upp och ner liv
Jag vill inte dejta min man
Jag vill ha tid för mig själv
men jag vill ha honom intill
ändå

Det är förvirrat, det hör jag ju själv
Men kanske kan man vara sambotypen
fast man gillar ensamhet och lugn och ro?

4 kommentarer:

Caroline sa...

Ja om man lever med någon som köper det, att man gärna är själv utan att det betyder något dåligt.

Du vet att du gör det om du kan säga "Jag längtar efter dig" utan att det betyder att ni ska göra allt för att ses/att du vill bli påsatt.

Fortfarande lycklig sa...

Jo. Jag kan verkligen längta efter honom nu, när hans närvaro i mitt hem inte betyder gräl och tjafs och sömnbrist och skuld över att jag inte vill ha sex. Det känns som ett hopp.

Caroline sa...

Ja men jag menar att du ska kunna säga att du längtar efter honom utan att han måste åtgärda det genom att komma eller att han automatiskt tolkar det som att ni ska ha sex/du vill ha sex. Kan man säga så med utebliven reaktion, så tror jag att man kan fortsätta ha sin önskade ensamhet fast man är ihop/sambo. Utan att den andre tolkar in något dåligt i det.

Jag hoppas det vänder för er nu, men att ni gör det rätt och sant för båda.

Fortfarande lycklig sa...

Precis! Det där satte du ord på på ett bra sätt. Att få lov att längta och njuta lite av längtandet utan att han blir så till sig i trasorna att han kommer på studs. Att möta lite motstånd. Jag tror att jag öht har lite svårt för känslan av att han inte har nåt liv utanför oss. (Det HAR han men ofta förr agerade han som om det enda som betydde nåt i hans liv var jag, barnen, vi)

Jag känner hopp och TRO. Det är viktigt.