23 oktober 2009

Gula löv

Det är en gul dag idag
Löven utanför mitt fönster
Gula i olika nyanser

Min favoritfärg om jag bara ska se till hur
färgen ser ut
Inte ha den på kläderna
eller på väggarna hemma

Gula löv på björken, eken och (fast lite mer bruna)
på rönnen

Jag längtar efter att gå ut och gå i skogen
hand i hand och med matsäck på ryggen
Glada och lätta
Inga tjafs och missförstånd
Äta mackor och dricka varm choklad i en klippskreva
Prata om en bok vi båda läst
eller nåt annat som känns angeläget

Gå hem och laga mat
öppna en flaska vin och improvisera när
en ingrediens eller två saknas
För det spelar ju ingen roll och
vi är så bra på att laga mat på känsla
Särskilt han

2 kommentarer:

wettexvärlden sa...

Just det där tänker jag ägna mig åt i helgen. Krya på dig och trevlig helg!

Fortfarande lycklig sa...

Inte kry och inte blir det nåt av det. Med nån.

Men jag hoppas att DU får en riktig toppenhelg!