24 oktober 2009

Orkar inte

Ja alltså... Förlåt mitt allt annat än
vårdade språk
Jag kan bättre än så men
jag var bara tvungen att få ur mig allt

Så mycket trött och ledsen frustration
Allt skit som liksom aldrig tar slut

Vad hände då?
Jo, vi låg i sängen och pratade om våra vänner
som, flera av dem, är i en uppbrottsfas,
på väg ur en haltande relation
Vi pratade om Tonträffdalen och hennes J
Vi pratade om Äpplet och hennes S
Klokt bra samtal

Så gjorde jag det Mannen sagt åt mig
att han vill:
berättade om Han Denonämnbare och hans K
Och det landade inte
väl alls.

Och där startade grälet som sen varade halva natten och
fortsatte direkt i morse
Väsande ilsket uppgivet

Antydningar
Skuld
Tystnad
Älta
älta
ÄLTA

Jag. Orkar. Inte. Mer

Och ingen fest blev det heller

2 kommentarer:

wettexvärlden sa...

Usch, usch, usch så trist.
Höstkram på dig!

Fortfarande lycklig sa...

Kram Wettex!