6 oktober 2009

Lista en lång

Jag gillar såna här. Både att fylla i och att läsa. Om du inte gillar att läsa - then don't!

1. Hur gammal är du om fem år?
Närmre 50 än 40
2. Vem var den sista du träffade? Yngstan
3. Hur lång är du? 173 cm
4. Vilken var den senaste film du sett? Dirty dancing, på teve för nån vecka sen. Slötitt på nån actionsrulle med ungarna räknas inte.
5. Vem ringde du senast? Mannen eller Äldsten, minns inte.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Det var till Äpplet och handlade om helgen. Jobb för henne, svärmor för mig.
7. Vad är dagens planer? Tvätta, mysa med barnen och sen sova tidigt
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Det beror på vad det handlar om. För korta meddelanden föredrar jag sms
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Min pappa är död. Men de var gifta när han dog.
10. När såg du senast din mamma? I somras
11. Vilken ögonfärg har du? Grön
12. När vaknade du idag? Klockan 6
13. Har du någon gång hittat en katt? Ja, vi hade en hittekatt när var sju år eller nåt
14. Vilken är din favoritplats? Stranden, skogen, soffhörnan
15. Vilken plats föredrar du minst? Offentliga toaletter
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag är nog ungefär på samma plats men med vuxna barn mer tid. Hoppas att kärleken finns i mitt liv och att jag skriver och är kreativ
17. Vad skrämde dig som barn? Jag var rädd att huset skulle börja brinna
18. Vem fick dig att skratta senast? Yngstan
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej, jag har en liten samling på vinden
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Beror på hur kallt det är. Naken på sommaren och om jag sover med sällskap. I pyjamas annars
22. Hur många kuddar har du i sängen? En som jag använder, två som är Mannens
23. Hur många landskap har du bott i? Tre
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja, det har hänt.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Jag älskar att vara barfota men är frusen så på vintern har jag alltid raggsockor på mig inomhus.
26. Är du social? Ja, det är jag, men en social ensamvarg. Jag har stort behov av ensamhet och tystnad och tycker inte om att vara påtvingat social. Och jag är skitkass på att mingla med okända människor
27. Vilken är din favoritglass? Kaffeglass
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Ta ledigt från jobbet, skriva en bok och köpa ett lantställe.
29. Tycker du om kinamat? Nej inte direkt
30. Tycker du om kaffe? Ja, men min mesiga mage tål inte kaffe
31. Vad dricker du till frukost? Te
32. Sover du på någon särskild sida? Nej
33. Kan du spela poker? Ja, jag vet hur man gör men kan inte påstå att jag tycker att det är särskilt kul
34. Tycker du om att mysa? Älskar att mysa!
35. Är du en beroendemänniska?
Ja, det är jag nog.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej
37. Vill du ha barn? Jag vill ha de tre jag har men inte fler
38. Kan du några andra språk än svenska? Ja. Engelska såklart. Kan klara mig lite hjälpligt på tyska och spanska
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja.
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet alla gånger
41. Vad spenderar du helst pengar på? Loppisfynd, utefika, böcker
42. Äger du dyra smycken? Nej, det kan man inte säga. Mitt dyraste är nog en kumkum-ring som kostade typ 1500
43. Har du någon gång testat narkotika? Nej
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Fattiga riddare
45. Vem är den roligaste människan du känner? Det är svårt att utse EN person. Men mina största garv är tillsammans med barnen och några av mina bästa vänner, Mannen inräknad
46. Välj ett ärr på din kropp? Jag har ett ärr på ena handen efter att en vän råkade bränna mig med ett strykjärn när vi var 20.
47. Vad har du för ringsignal? En Kristian Anttila-låt
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Nej. Min mamma har slängt allt tyvärr
49. Flirtar du mycket? Nej, jag är rätt kass på det. Känner mig ofta ocharmig
50. Vart togs din profilbild för din blogg? Det minns jag inte
51. Kan du byta olja på bilen?
Har ingen bil. Men om jag var tvungen skulle jag nog klara det
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej faktiskt inte.Vilket inte betyder att jag aldrig kör för fort...
53. Vilken var den senaste bok du läste? Din tjänare hör, Sara Lidman
54. Läser du dagstidningen? Ja.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej. Men månadsmagasin. Sköna hem och Språktidningen för tillfället
56. Dansar du i bilen? Nej, men jag sjunger!
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Lyssnar aldrig på radio
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En påminnelse om att betala Yngstans fotbollsläger
59. När var du i kyrkan senast? Oj... Det minns jag inte. Måste ha varit nåt bröllop för kanske 6 år sen eller så.

Inga kommentarer: