3 januari 2011

Sätta ord

Första arbetsdagen går mot lunch
Jag tror jag dör av hunger!
En tidig morgon (frukost halvsju) tar ut sin rätt
men jag är pigg och det är roligt att vara här

En av mina allra finaste kolleger kom in och kramades
gott nytt- och så för en stund sedan
En av dem som fick mig att börja tänka för några år sedan
Det tänkandet som gör att jag är på andra sidan nu
Vi pratade om att sätta ord på saker, rätt ord
Och om att man kan vara rädd om exets nya
Vilja skydda
Ja så känns det
Fan ta honom om han gör henne illa!

Jag ska sätta ord
På allt
Från det mentala till det sexuella
Det är mitt nyårslöfte för den här bloggen

Den vackra kärleken kommer att få sin plats den med
Det behövs inga löften för det

5 kommentarer:

Vardagslyx... sa...

Det låter härligt! Släng ut bagaget bara. Byt namn på sidan, byt bild och färg, precis som du bytt liv!! Kram!!

Fortfarande lycklig sa...

Bagaget är på väg ut! Och det är väldigt befriande även om det gör lite ont att rota i det. Jag hittar saker som jag hade glömt/förträngt. Men jag är kvar! Med mitt namn som äntligen är o-ironiskt! Kram!!

Vardagslyx... sa...

Fast fortfarande lycklig?? Ska det inte heta ÄNLIGEN lycklig!! ; )

Vardagslyx... sa...

eller ÄNTLIGEN.... Kram!

Fortfarande lycklig sa...

Du har en poäng, Vardagslyx, men jag tycker så mycket om mitt bloggnamn att jag behåller det. Det är jag. Fortfarande :)

Kram till dig!