1 januari 2011

2010

Jaja ... jag försöker väl jag också då
att skriva något om året som tog slut nyss

Det är svårt för jag vill bara minnas de sista månaderna
Men visst fanns det en vinter också och en vår
och en sommar
Januari 2010 innehöll bland annat ett riktigt finbesök
Min gamla granne som jag hittat via facebook kom
och hälsade på
Det var pirrigt, för vi kände egentligen inte varandra så bra  
Men oj vad rätt det blev
Vi satt på ett café och pratade i fyra timmar om allt och inget
och där började nåt som sedan bara fortsatt
I februari började den utdragna renoveringen av mitt hem
och i mars flyttade jag hem till Exmannen
Jag vantrivdes
I samma veva var jag en helg i Stockholm och tankade energi
Fina bästa vännerna!
I april hamnade jag på ett hotellrum som inte var mitt
med en person som jag ville
ha sex med men inte hade
sex med
Ännu en början på slutet
I maj var det Göteborgsvarv och träningsbörjan
En nygammal jag med ny lust
Sommar snart
Juni kom och familjen Kris åkte till varmt land
och hade det bättre än på länge
Barnen var glada och vi vuxna snälla mot varandra
Vi började gå i terapi för att rädda det vi hade
Eller trodde att vi hade
Juli
Och svensk semester med släkt och vänner
En familj i en bil åker runt
Det var ok och vi var sams
Men lycklig
var jag ju inte
Jag åkte till gamla grannen i gamla hemstaden
över en helg och blev mer och mer säker på att det
jag var i inte var bra
och att känslorna inte fanns längre
Hösten kom och med den
en ny resa till Stockholm
Ett glas vin med Rocky som blev startskott nummer ett
Svartsjukan som följde
Den orimliga, tröttsamma
Sedan festen, dansen, han
Svartsjukan igen, innan någon anledning fanns
Startskott nummer två
Jag gav upp där och då

Det nya livet började med ett mail skrivet klockan tre
på natten efter en fest och dans
Om att inte ångra sig och livet och i mitt hjärta men ...
flickvän
och ändå
vänner
Många fler mail sedan, under tio dagar
Långa, många
Sedan en fika en morgon
en tisdagmorgon

Och sedan många fler
Fikor, promenader, luncher, nätter och allt som händer
i mitt liv nu är så nytt att jag inte kan sätta ord på det
Så mycket, så stort, så bra, så fint, så kärlek
Så 2011

Inga kommentarer: