14 januari 2011

Hyenorna

Jag fick veta i en kommentar att skvallerbyttorna är kvar
Dvs ni som läser här och sen berättar för min exman
Jag tycker att det ni pysslar med är fruktansvärt patetiskt
oavsett om det är på hans uppdrag eller inte
Men vet ni vad?
Jag bryr mig inte
Läs här om ni vill
Berätta för honom om ni vill
Varken ni eller han kommer åt mig längre
Jag är min egen nu och lever mitt liv som jag vill
Sådeså!

Till er andra vill jag säga att de senaste dagarna har lärt mig
en hel del om mig själv och gett mig nytt mod
Jag har också lärt mig nya saker om min älskade
Vi är mer lika än vi fattade först
Jag förstår både mig själv och honom bättre nu och

Jag vaknade med förkylning idag men det gör ingenting
Inget så världsligt som en förkylning gör något
När livet just har börjat

4 kommentarer:

Anna sa...

Rätt inställning!! Själv har jag inte ens brytt mig att ta reda på hans nya blogg. Känns i det här läget totalt oviktigt vad han skriver ....han är ju inte en del av ditt liv längre(bara din/erat barns liv) Så ös på bara...den enda som mår dåligt av att få veta saker du skriver är ju han själv. Så ingen gör ju han en tjänst med att skvallra direkt. Trevlig helg! Kram

Fortfarande lycklig sa...

Tack Anna! Nej, precis. Det är ju rätt märkligt att folk väljer att berätta sånt för honom som gör honom ledsen. Fast jag tror inte att de här människor vill honom (heller) väl - de vill ha krig och bråk och kunna frossa i andra människor olycka. Det tror jag är hela grejen. Tyvärr drar bloggvärlden till sig de typen av idioter.

Trevlig helg önskas dig med! Kram

Livet just nu sa...

Det är rätt, skit i det! Vissa har för mycket tid och för lite förstånd. Jag är glad för din skull och kan inte låta bli att jämföra med min egen lycka. Och på det sättet går jag igenom hela min egen lyckliga historia en gång till. Tack för det! :-)
Ha en fin helg och var rädda om varandra!

Fortfarande lycklig sa...

Tack fina du! Din blogg är väldigt inspirerande för mig och en viktig del i att jag vågade bryta mig loss. Att läsa om hur det kan (ska!) vara i en relation hjälpte mig att förstå att det ju inte var så jag hade det.

Ha en fin helg och mys med man, katt och hund!