30 januari 2011

Cellförändringar

Imorgon är det dags igen: cellprov från livmodertappen
Jag kontrolleras varje halvår
Cellförändringar som kan vara ett för-för-stadium till cancer

Cellförändringar 
vilket jävla ord

Jag ska inte vara orolig, säger läkarna
Det är ingen fara än, inte egentligen
De vill bara ha mig under uppsikt
och det är ju fint
Jag tycker verkligen det
Men såhär kvällen före kan jag inte låta bli att ändå
känna mig lite rädd
och sakna min älskades varma famn att vila i
Det är ensamt och jag är en liten person just nu

2 kommentarer:

Caroline sa...

Å det är min tur om någon vecka. Fast jag går med de där treårsintervallen.

Andas, andas.

Fortfarande lycklig sa...

Det gjorde jag också förut. Men för tre år sen eller nåt upptäcktes de här förändringarna. Jag är väldigt glad över att de har koll på mig, men jag skulle ju hellre vara helt frisk. Nu ser det ut som att det blir operation i vår. Blä.

Hoppas det ser fortsatt bra ut hos dig!