31 oktober 2010

Ok

Det var vad de sa, mina stora barn, när jag
berättade att vi ska skiljas, Mannen och jag
Ok

Nej, han är ju inte deras pappa men jag tror nog
att det kommer att komma fler tankar och ord
så småningom
Men om inte så är det deras val
jag kommer inte att tvinga dem att prata

Jag tog av ringarna idag
Satte på en annan ring istället
Kanske ska vi ses och ta av ringarna rituellt sen,
tillsammans, men jag tror inte det
Men nån skilsmässa vill jag i alla fall inte ha
Alltså rituell, som bröllopet fast tvärtom

Jag är skild nu, det andra är bara formalia
Mitt nya liv har redan börjat
och det är mer än ok

3 kommentarer:

wettexvarlden sa...

Hejja! Och kram!

Anonym sa...

Kramar till dig =)

Du är värd detta nya liv!!!

Kram M

Fortfarande lycklig sa...

Tack! Ja, det är jag!
Kram till er!