19 oktober 2010

Om liten till, om tilliten

Nej, han vill inte
Som väntat
Förmodligen är han vettskrämd och tror att
det är början till slutet
Jag ser det tvärtom
som att slutet kan vara här mycket snart
om vi inte hittar på nåt
Detta nötande
Ifrågasättandet kombinerat med att inte riktigt
lyssna på svaren när de kommer
Nyfikenhet som inte finns
Orken att verkligen se och ta in, viljan att se
och ta in,
saknas
Hos oss båda
Ja, absolut
Det är inte bara han som inte ser och lyssnar
Jag gör det inte heller

Och tilliten
Tilliten som är borta
Min: att det inte ska bli gräl och tjafs,
att han ska kunna hålla sig från
anklagelser när vi pratar
Hans: att jag ska vara ärlig och att han ska
kunna vara ledsen och älta utan att jag
blir irriterad och trött

Tilliten som vi kanske kan hitta
Ron som kanske kan återvända
Äh, jag vet inte
Idag är en trött dag utan lust till nånting

Inga kommentarer: