14 oktober 2010

Håkan

Jag har sovit en massa timmar i natt men är
trött som en utvakad ammande mamma
Grus i ögonen och en kropp som värker
och protesterar

Jag måste ta mig samman och inte låta
hans behov av att fördela skuld kleta sig på mig
Måste hitta mig igen och sätta en gräns
Hitta tillbaka till den fria känslan av att jag
bestämmer i mitt eget liv

Dagen: jobba och bli klar med en sak
Kvällen: träffa Seglarpojken och äta middag
Det blir bra

Jag börjar med att lyssna på Håkan Hellström

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför är alla dina manliga bekanta sånna du haft flirtar eller förälskelser med?
Ser du inte ett mönster i det, eller har jag fel?

Fortfarande lycklig sa...

Men snälla du! Alla mina manliga bekanta? Jag har många vänner som jag absolut inte haft nån flirt eller nåt med. Seglarpojken var en möjlig partner i lek (det blev aldrig så) men det betyder inte att han är eller var en flirt. Rocky och Barista ja, men det är bara de två av alla jag umgås med. Eller umgås? Jag hade inte träffat Rocky på 2½ år innan i söndags...