26 oktober 2010

Tack som fan!

Du eller ni som läser här och sedan ger din/er tolkning
av vad jag skriver till Mannen -
vad vill du/ni uppnå med det?
Jag har bett honom massor av gånger att
lämna min blogg ifred och att säga åt eventuella
spioner att göra detsamma
Jag vet inte om någon har hört honom
göra det, och det kan väl kvitta kanske
För ni skulle väl inte lyssna ändå
Eller?

Jag var på tidernas partaj i fredags och hade
roligare än på väldigt länge
Jag dansade och tramsade med mina kompisar,
bland andra Äpplet och De vackra händerna

Dessa båda är bland en handfull andra nära vänner
till mig
De finns där och stöttar och lyssnar
på alla mina grubbel och funderingar
Kommer med råd och förslag och kramar mig
när så behövs
Är det på något sätt fult eller fel?
När blev det i så fall det?

Jag är stark och känner doften av frihet och befrielse
ur en lång och destruktiv relation
Det är svårt och kräver mod och stöd
Jag tror att jag har båda
och att jag fixar detta trots er spioner
Men jag kan inte påstå att jag
har så mycket till övers för er

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nej du ska INTE ha mycket till övers för dom/den

Såg vad som skett och kan lova jag vart så jävla, totalt förbannad så det finns inga ord för det ,mer än mina svärord...så ursäkta språket ovan.

Klart du har modet
Stödet med, av många, kanske många fler än du tror.

Kramar M

Caroline sa...

Ja inte är det vackert inte, som om ni inte hade nog med att få ihop det redan från början...

Fortfarande lycklig sa...

M och Caroline: tack för ert störd! Det jag minst av allt finner mig i är att Mannen tror att jag är så elak och korkad att jag skulle outa ett gränsöverskridande på bloggen. När jag nu vet hur det är liksom... Det gör mig både ledsen och förbannad. Jag orkar inte längre kämpa med någon som inte visar mig respekt.

Kram till er!

wettexvarlden sa...

Bry dig inte om trollen, de är inte värda det. Jävla idioter.

Rak i ryggen och pannan mot solen! Seså! ;-)

Ha en bra dag, kram!

Fortfarande lycklig sa...

Wettex: håller med dig. Idioter.

Jag möter dagens regn med lyft huvud och ser fram emot resten av mitt liv.

Kram, fina du!