29 oktober 2010

Ingen terapeut

Första dagen som singel
Dricker te vid köksbordet som så många gånger förr
Svarar på mail från vänner som fått veta
Berättar för några till
Skriver till chefen och säger hur det är

Livet efteråt tar sin början nu
och en sak står fullständigt klar för mig:
jag tänker inte bli Mannens terapeut i det här
Är det vad han väntar sig så lär han bli besviken
Det finns andra som gör det mycket bättre än jag
Utöver att jag för egen del inte vill
Inget sånt!

Livet annars är här och nu och sen i en oemotståndlig mix
Jag är fullkomligt tillfreds i nuet och längtar samtidigt
efter sen, lite lagom

Det blir bra det här

2 kommentarer:

Drömma-Lotta sa...

Ensam, så skönt det låter.
Glad att din mamma var bra.

Hoppas du får en fin lugn vecka nu.

Stor kram!

Fortfarande lycklig sa...

Det är mycket skönt! Mamma gav ett fint stöd, det kändes varmt och fullt av framtid.

Stor kram till dig, fina!