20 oktober 2010

Allt

Jag fick ett mail
från en person som jag faktiskt inte vet
varför jag känner
Eller... jag känner honom inte
vi har aldrig träffats men mailats en del
Det var minst ett år sen sist men nu låg det ett mail
i inboxen
Kort

Hej!
Hur är det med dig nu?
Hur har det gått med allt?
Kram

Det är märkligt att jag ändå vet precis
vilket allt han syftar på
För det är samma allt som då
Samma frågor, samma längtan, samma jobbiga
Och lika få svar
Eller... samma svar och samma rädsla

Jag är trött idag
Sover dåligt och lite
Längtar efter värme

2 kommentarer:

Anna sa...

...ja och tiden bara går. Detta blir en "reminder"....hur länge skall man hoppas, vänta , längta?? Man får inte glömma för vems skull man gör det och om det verkligen är det rätta och värt det. Jag fryser oxå/ Kram

Fortfarande lycklig sa...

Ja så är det verkligen. Jag plågar mig ibland med att läsa gamla dagböcker och bloggposter och inser då att det är precis samma saker. Nu som då.

Värme behövs nu! För oss alla. Kram!