15 oktober 2010

Orkar inte

Men tänk om det är så
Tänk om jag faktiskt inte ens älskade honom
när vi blev ett par igen förrförra julen
Tänk om det är så

Det innebär att många bitar faller på plats

Jag minns ett samtal med min kollega Velour
Hon berättade hur det var när hennes man lämnade henne,
hur hon gav sig den på att få honom tillbaka
och det lyckades jag ju med såklart
men sen tröttnade hon på honom typ direkt
när han väl var tillbaka

Jag känner att jag liksom inte orkar
Det är inte intressant längre

3 kommentarer:

BobbieB sa...

När jag läser om Velour så kommer jag att tänka på en sak jag ofta tänker om mig själv, att jag gör saker jag egentligen inte vill bara för att bevisa att jag kan och för att jag, som är sååå jädrans redig, givetvis borde göra exakt så.

Tror att du snart har grävt klart och börjar veta vad du vill. Att veta vad du inte vill är en bra början.

Anonym sa...

Det där som hände förra julen, när du skrev "jag är elektriskt, magnetiskt förälskad i min man", jag tänkte redan då: rebound!.

För mitt öga var det en typisk rebound, nån som just har gjort slut faller hals över huvud för nån ny... eller i ditt fall den som man nyss dumpat. Varar aldrig mer än några månader, precis som vilken superförälskelse som helst. Och att döma av bloggposterna var det precis vad som hände....

Fortfarande lycklig sa...

Ni har så rätt. Jag inser det nu. Det kändes fint och verkligt men det var rädsla och längtan och känsla av misslyckande i nån slags kombo. Kärleken tog slut innan dess. Sorg i hjärtat.