12 oktober 2010

Borde jag förklara mig?

Kära läsare! Ibland funderar jag på
vilka ni är och hur länge ni har varit med
En del av er vet jag ju har varit med väldigt länge
Men de flesta har jag ingen susning om
Förstår ni t ex vilka som finns bakom de namn
jag nämner/hittar på
och vilken roll de har och har haft i livet
version Fortfarande lycklig?
Eller borde jag förklara mig?
Jag gör gärna det!

(Det kanske vore en god idé oavsett
vad ni svarar
att skriva ner nåt om var och en av dem 
som står mig nära och som jag brukar prata om 
här
För min egen skull (också) alltså)

12 kommentarer:

L sa...

Jag är vän med dig på Facebook men känner dig inte IRL.
Har varit med sedan start tror jag...
Gillar både dig och din mans sätt att skriva. Har varit med om en del av det ni varit med om, och tampas med samma typ av problem som ni gör, fast på ett lite annorlunda sätt.
Kram!

L sa...

Glömde svara på din fråga!

Jo, jag förstår vilka som finns bakom de namn du hittar på. Men det kanske beror på att jag har varit med så länge. Dina nya läsare kanske borde få en liten uppdatering? :)

Bobbie sa...

Tänker att det inte är nödvändigt, att en bloggbekantskap börjar där man finner varandra och sedan går vägen framåt. Det är flera år sedan jag hittade dig, via Sex & Erotik-forumet på AF och sedan i er gemensamma blogg. Tappade bort er, men hittade först Lyckliga Han (återigen borttappad) och sedan dig.

Jag är inne på min fjärde blogg och förklarar i stort sett ingenting. Det går bra ändå. Och jag vill vara mitt nu, snarare än mitt förflutna. Ibland klargör jag saker ur historien i kommentarer.

Förresten så finner bloggare sällan varandra på det sättet att relationen blir jämbördig. Man läser och kommenterar hos vissa som ytterst sällan kommenterar tillbaka. Och vice versa. Kan tänka att det är en slags medmänsklig vänskap, vi hjälps åt utan krav och förväntningar på motprestation.

Caroline sa...

Jag vet inte hur länge jag läst hos dig. Två år kanske? Jag tycker om hur du skriver. Jag hade det svårt i min relation och med min självbild, tro på mig själv, vid ungefär samma tid som jag började läsa här. Min relation var källan till allt som gjorde så ont. Idag är det ännu samma relation, fast den är helt annan. Den är fin.

Jag vet ju inte vilka de är, jag vet inte ens vem du är, mer än det jag läser här. Men jag behöver inte känna till mer om dem än deras namn men visst. Jag skulle läsa, även det.

Ibland tänker jag att jag ser dig. Här i stan. Någonstans.

Dehäreja sa...

Inte ska du gå och undra över om vi förstår vilka du pratar om i din Blogg eller vilken relation du har till dessa "namn"!
Du skriver väl så som det passar dig! Inte bloggläsarna...

Jag har inte en susning om vem vare sig du eller dom där "andra" är och det kvittar faktiskt, för jag tycker om ditt sätt att skriva!

Fortfarande lycklig sa...

Jag tolkar svaren såhär långt som att nej, jag behöver inte förklara mig. Det kom för mig bara, särskilt när jag nämnde Rocky, att jag kanske borde berätta vem han är. Man kan ju säga att allt började med honom.

Det kan hända att det blir lite förklaring vartefter, mest för att jag själv ska få fatt på vad som är då och nu.

Och Caroline: jag tänker ibland att om jag möter dig på stan, hur gör jag då? (Jag tror ju att jag skulle känna igen dig. Men du har ju ingen aning om hur jag ser ut.)

ia (Marie) sa...

Jag har följt dig/er från AF forumet, sen till gemensamma bloggen och sen därefter på egna bloggar.
Är nog nu några år jag följt er =)

Och eftersom jag följt er så hänger jag med i dom flesta smeknamnen du skriver.
Själv så känner jag inte dig eller någon annan IRL (även om det vart kul att tex fått vara din vän på FB)

Själv kan jag "komma ut" ur garderoben och visa vem jag är.
Vem M är som följt dig =)

Kramar M

Fortfarande lycklig sa...

Hej M!

Ja, du är en av dem som funnits med länge och som vet. Du får gärna berätat för mig vem du är. Maila isf på minnyablogg@live.se

Kramar!

ia (M) sa...

Du har mail nu =)

Kramar M

Fortfarande lycklig sa...

M, jag ilar dit på en gång!

Kramar

Caroline sa...

Du kunde väl säga hej! Fast jag är inte säker på att jag kunde göra samma om situationen var omvänd, för jag kan bli så harig när det kommer till sånt :) Men jag hade velat.

Fortfarande lycklig sa...

Jag blir också lätt harig. Tänker att äsch... Fast jag skulle gärna vilja.