28 oktober 2010

Skingra tankarna

Jag lånar en lista från Caroline
Känns lagom en morgon som denna

SAKER PÅ TEVE SOM FÅR MIG ATT …

kräkas: såpor typ Kungarna på Tylösand. Tittar inte, men att de alls finns.
gråta: många saker, jag har lätt för att gråta. Allt från nyhetsreportage från katastrofområden/krig till sorgliga scener i filmer.
skratta: bra stå upp. Parlamentet nån sällsynt gång
bli glad: välgjorda dramer, särskilt om de är svenska. Som Mannen under trappan förra vintern.
bli uppgiven: all dum-tv som produceras. Har folk ingen hjärna?
byta kanal: jag slötittar aldrig så om jag byter är det för att jag vill se ett program på den kanalen.
inte zappa: jag zappar aldrig

SENASTE …
äckliga lukt du känt: kattens låda, nybajsad
goda lukt du känt: när jag nosade i Yngstans hår häromdagen
gången jag kände mig lycklig: igår, när jag pratade med Äpplet
gången jag grät: förrförra veckan tror jag det var, i ett bråk med Mannen
inköpet: middagsmat i tisdags kväll: ingredienser till Chili con carne och en klase ekologiska bananer
spanet: spanar inte för tillfället, Siluettmannen kanske
biofilmen: The kids are alright, med Genus. Så hyfsat nyss.   
palmen jag låg under: tror aldrig jag har legat under en palm
person jag velat ge en käftsmäll: Mannen, i måndags kväll

PEST ELLER KOLERA …
gå naken över Sergels torg/sjunga karaoke live i teve: sjunga, lätt!
aldrig mer få äta på restaurang/aldrig mer få äta chips: chips avstår jag lätt ifrån
i en veckas tid vara inlåst i en skrubb med Linda Rosing el Helge Fossmo: väljer nog Linda. Man kan alltid slå dövörat till.  
maratonlyssna i 24 timmar på Carola som talar i tungor/Ernst Kirchsteiger som drar sina bästa citat: vad är det för fel på Ernst?
göra en tarmröntgen eller ha hemmorojder i ett år: föreställer mig att tarmröntgen går ganska snabbt så jag väljer det

Inga kommentarer: