5 oktober 2010

En familj som räcker

Vaknar med ett litet rasp i halsen och tänker att
nej! förkylning får det inte bli nu
Ska ta hand om mig extremt mycket idag
Jobba hemma och loda runt i plyschoverall och tjocktröja
hela dagen
Eller mest sitta still så klart
Mitt jobb innehåller inte så mycket kroppslig rörelse

Jag roddar morgonen ändå
Barnen ska väckas och vi småpratar sömnigt över
te och rostat bröd
De är lika trötta som jag och ingen är så särskilt munter så dags
men det är fint ändå
Vardagsfint och vi-fint
Vi är en familj och vi klarar oss
Vi räcker till
Jag brottas ibland med rädslor för vad som kanske kommer
sen om detta att vara ihop ändå inte går
Vad händer då, med familjen? kan jag tänka och
bli rädd för att förlora
Men jag vet ju bättre
egentligen
Vi är en familj, mina tre och jag
En tillräcklig
vi också

2 kommentarer:

Anonym sa...

Precis, ni är ju det =)

Kram M

Fortfarande lycklig sa...

Fina M, tack!

Kram