4 oktober 2010

Glad!

Ny vecka och ny glädje
När klockan ringde i morse trodde jag inte
att det var sant att jag redan måste gå upp
Det kändes som mitt i natten

Men det gick snabbt över
nu är det mitt på dagen och full fart
Min energi och min glädje över livet...
Ja, förlåt att jag tjatar men det är så häftigt att
vara glad och må bra
Självklart för de flesta kanske, men inte för mig
Mitt liv är inte komplett men det gör inte så mycket
Det är tillräckligt bra och kul

Och nästa helg ska jag träffa Genus bl a
Jag längtar så jag går av på mitten
men ändå är jag i nu och väldigt nöjd med det

Jo jag tänker på Mannen, som inte lever det liv han vill
Som lever med en kvinna som inte vill ha honom som man
Jag vet och förstår att han är ledsen och drömmer
om nåt annat
Men det är inte mitt ansvar
eller mitt fel
Det är en gigantisk befrielse att äntligen fatta det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heja dig! Glad för din skull!

Fortfarande lycklig sa...

Tack! Jag är också glad för min skull.