21 oktober 2010

Så märkligt

Jag drömde i natt att jag inte hade sex
men nästan
med en gammal vän som jag inte
har träffat på 20 år
och aldrig hade sex med när vi umgicks,
aldrig ens nära
Han är en fin människa men inte min typ
alls

Vi gjorde allt utom-
eftersom han var gift
Detta drömde jag den sista stunden innan
klockan drog igång sitt disko 
Det var märkligt att vakna

På bussen till jobbet läser jag Bitterfittan
av Maria Sveland
Den är pladdrig och sådär
som littertur betraktad
men ger mig en del nya insikter
Om att vara kvinna och att vara med män
Återkommer i ämnet

3 kommentarer:

Caroline sa...

Den har jag försökt läsa många gånger men kommer liksom aldrig framåt. Den är minst sagt pladdrig. För pladdrig för mig, men har varit lite av en boostare i mellanåt när jag känt mig för svag som mig.

Anna sa...

Drömmen kanske tyder på att längtan efter sex och närhet sakta kryper sig på....Trevlig helg! Kram

Fortfarande lycklig sa...

Caroline: nu är den utläst. Den tog sig på miten men blev sen lite sömre igen på slutet. Jag tyckte ungefär detsamma om hennes nya. Ok som tankeväckare och ilskeskapare men inte nån stor litteratur.

Anna: ja, så är det nog. Högst begripligt så sett. Men just han? Det är kul med drömmar.