26 juni 2009

Sex klockan fyra

Ska vi gå hem till mig och dricka kaffe
och knulla?

Vi satt ute i solen tillsammans
Mannen och jag
igår eftermiddag.

Stekhett var det och de (tidigare) Panodilbleka
axlarna hade fått vad de tålde.
Och lite till.
Svetten rann
kläderna klibbade.

Att komma inomhus en stund
och få en kaffe
kändes rätt grönt

Och knulla kan man ju om man vill
också.

Vi drack kaffe och
åt en glass.
Trevliga samtal fortsatte.

Sen var det som om han plötsligt kom på
att tiden sprang
och vi skulle ju knulla
också.

Klockan var 30 minuter kvar till måste gå
och hämta barn.
Då, i det svettiga köket
klämde han upp mig mot kylen och ville
hångla och kanske mer
där
Han gillar kök.

Jag blev stel och ännu svettigare.
Trasslade mig ur hans omfamning

Jag fixar inte sånt.

Vi pratade om det
Jag tror att han förstod.
Verkligen tror jag det.
Och det är bra.

Inga kommentarer: