30 juni 2009

Pris

Ibland funderar jag på hur mycket man skulle få
på Blocket
för Yngstan.

Efter en kväll som gårdagens är jag beredd att
ge bort henne
mot bara hämtningen.
Sådär som man gör med fula och
skrymmande gamla skåp.

Hon var inte trött nog för att
somna så tidigt som hon ville
eftersom sommardygnsrytmen
satt sig i kroppen.
Dagens badutflykt med fritis avgjorde
dock saken
och hon kröp ner under ett svalt lakan
redan strax efter nio.

Vid pass ett hade hon ännu inte
somnat.
Det hade däremot alla
andra.
Även jag, den vakande mamman.
Sittandes i soffan.

Nu på morgonen var hon dock
glittrande glad och badsugen
och det var inga problem att
få upp henne och iväg.

Priset gick just upp till en summa ingen levande
har råd att lägga upp.

2 kommentarer:

Vardagslyx... sa...

När du lägger ut henne på blocket så säg till. Jag kan då köpa henne med den garantin att hon får återköpas när priset går upp igen!! Eller så kan vi helt enkelt kastbyta. Mina 2 är till salu med jämna mellanrum, men oftast dyrare än saffran! : )

Fortfarande lycklig sa...

Byte tror jag på. Jag kan vara oerhört tålmodig med andras ungar. Det är lite som att man då och då tröttnar på sin egen halvdanna matlagning och hellre äter andras rester.

Därmed inte sagt att dina barn är några rester. Men... du fattar.