4 juni 2009

Om porr

Min vän Vardagslyx ska skriva om porr.
Har hon sagt.
Tror att jag har sagt det också.
Alltså... inte att hon ska
utan att jag.

Jag gör det nu:

Jag konsumerar porr ibland.

Konsumerar låter lite lagom distanserat, eller hur?
Som att jag egentligen inte gör det.
Tittar alltså.
Som att jag tittar med ett halvt öga
medan jag stryker en klänning
Eller så.

Men det är inte sant.
Jag tittar på porrfilm.
Jag läser porrnoveller.
Jag hittar på egna berättelser.
(fast det var rätt länge sen nu)

Att säga att jag är kluven är
ett verkligt understatement.
Jag är en Grand Canyon
ett helvetesgap

Jag gillar det och skäms.
Jag kan rabbla hur många argument
som helst.
För och emot.
Det hjälper inte.
Jag skäms ändå.
Jag gillar det ändå.

5 kommentarer:

L sa...

Jag är tjej och gillar också porr.
Och "konsumerar" gör jag också, då och då.
Jag kan inte säga att jag skäms över det, men det är ju inget jag skulle berätta för mina arbetskompisar direkt, men fick någon reda på det skulle jag stå för det. Absolut.

Fortfarande lycklig sa...

Jag är nog mer kluven än du. Har så många intellektuella argument mot att jag har svårt att stå för det gentemot mig själv. Och nej, det är ju inte direkt nåt man berättar på fikarasten på jobbet ;)

Inte_Så_Lessna_Killen is back sa...

Det där med berätta om eller diskutera sina porrvanor på jobbet beror väl på vad man vill uppnå?
:-)
Effekten kan bli oväntad och trevlig. :-)

Porr eller inte..
Dikotomin (stavning??) mellan porr i sig och porrens produktionssätt är väl den jag oftast fastnar i.

Så jag undrar vilka intellektuella argument för och emot du har?

Själv har jag tröstat mig med att så länge ingen annan skadas, så...
Men t o m det är svårt att veta ibland.

Fortfarande lycklig sa...

Inte så lessna: Jag tror att det får bli en bloggtext till på det temat.

Inte_Så_Lessna_Killen is back sa...

väntar ivrigt