11 juni 2009

Fint

Mina barn har sommarlov nu.
Sommarliv, skrev jag först.
Och det är ju faktiskt precis det
jag vill ge dem.

Yngstan som ska vara på fritis.
Ett par veckor till.
Mellan som kommer att sova
halva dagen.
Äldsten som ska jobba.
Och som kommer att hinna festa
en del också.

Så fina är de.
Alla tre.

Och jag om Mannen
Ska åka bort tillsammans snart.
Lämna barnen hos pappor och vänner.

Bara vara.
Ska vi.
Inte mycket bokat.
Bara vi och bilen och en natt på ett hotell.
Som väntar oss i skymningen.
Det kommer att bli fint.

6 kommentarer:

Inte_Så_Lessna_Killen is back sa...

Stadshotell är jättebra ställen.

Fast vår son klagar på att vi hörs över hela våningen... :-)
Jag tror ju bara att vi är två i mängden.

Nästa gång får han bo på en annan våning.

L sa...

Det känns som en väldigt bra idé.. Bara ni två. Ingen vardag, inga måsten. Bara ni!
Kram!

Fortfarande lycklig sa...

Jag tror på det. Och just det där att inte ha en massa aktiviteter bokade är viktigt. Det är så lätt att fly till ett himla flängande mellan ställen. Istället för att PRATA och VARA.

Vardagslyx... sa...

Sommarliv.... det får bli dagens ord!

Inte_Så_Lessna_Killen is back sa...

att dessutom inte ens vilja aktivera sig när man är där.

det är lycka

Fortfarande lycklig sa...

Sant, sant. Att inte behöva en enda planerad aktivitet och inte bli besviken om inget annat än vi två på ett hotellrum händer.