27 juni 2009

Inte poly

Det bor en ledsen människa i mig.

Det är länge sen nu,
och jag borde ha släppt det.
Men jag har aldrig riktigt fått ur mig
det som hände våren nollsju.
Fått det ur mitt system.

Frihet. Vara med andra.
Och vara tre.
Betydde: ragga män på sexsajt.
Obekvämt
var det först.
Min kropp, bilderna.
Alla mailen som kom. På en gång.
Konstiga desperata män.
Inte för att jag är pryd alls, men-
Detta var jag inte van vid.

Listor, gjorde vi
över de mest intressanta.
De möjliga.
(Har dem kvar)

Sen.
Jag och Rocky.
Innerligt sex med en främling.
Närhet, skratt, värme.
Otänkbart fram tills dess.

Mannen och Flamingo.
Jag har inga ord för det.

Jag har tappat alla ord
och den tråd jag möjligen hade.

Jag vet bara att det gör ont
att tänka på
att jag knuffades in i nåt jag inte
kunde hantera.
Av en person som inte heller
kunde hantera.

Att jag skulle ha sex med en annan man.
Jag blev förälskad. Inte i.
Sexet utan i honom.
Om jag inte hade blivit det
varit det
hade det inte gått
blivit så bra.
Det borde jag vetat
att det var omöjligt hela tiden.

Nu tappade jag tråden igen.

Ville nog bara säga att jag vet nu
att utan kärlek
inget bra sex.
För mig.
Och att jag inte är poly
and never was

Inga kommentarer: