1 juni 2009

Älta

Man ska inte älta.
Brukar jag tycka.
Med emfas brukar jag tycka det.

Men ibland ältar ju även jag.
Vissa saker, rättare sagt, ältar även jag.

Till exempel tog det lite tid för mig
att smälta Mannens reaktion när jag
steriliserade mig.
Och då såklart tog bort den hormonspiral jag hade haft
alltid
(ja utom när jag var gravid då)
Jag tyckte att det kunde räcka
med hormoner
Och jag ville ju inte ha fler barn.
I alla fall.

Jag fick mens.
(Såklart)
Och Mannen blev besviken.
Det hade han inte fattat/räknat med.
Att fyra dagar i månaden
skulle försvinna så.
Detvillsäga... Sex då skulle innebära
handduk och kladd
och inget oralt.

Jag är säker på att han inte bryr sig nu
längre
Han har glömt.
Rentav.

Men det har inte riktigt jag.
Förlåtit men inte riktigt glömt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blev han besviken!? Inte bara att han ogenomtänkt kommentarade att fyra dagar skulle försvinna och att det skulle uppfattas som roligt?

Kram/K

Fortfarande lycklig sa...

Han blev besviken. Inte på skoj. Visst fattade han att han betedde sig illa och vi redde ut det. Men det var en sån där egoreaktion som lämnade en liten tagg.

Kram! :)