5 juni 2009

Alternativ

Here we go again.

Igår: Mannen kom hit strax före tio. Efter nattning och stök.
Ska vi se en film?
Sa han.
Ja visst, det vore mysigt.
Sa jag.
Eller har du tänkt nåt annat?
Nej, sa jag, jag har inte tänkt nåt annat än att.
Vi ska vara med varann.

(Detta planerande. Som att varje gång vi ses ska vara
en dejt.)

Vi såg filmen.
Slut halvtolv.
Vid det laget gäspade vi båda.
Förrgår kväll blev sen och jag är alltid trött
i slutet av arbetsveckan.

Sängen.
Jag med min bok.
Han bredvid.
En puss. Han är tyst.
Det är nåt. Det märks lång väg.
Men han säger inget.
Så kommer det:
Det var så mysigt igår att jag
hade hoppats att du skulle vilja idag med.
Mm, sa jag. Det var jätteskönt och
fint. Men jag är väldigt trött.
Vill bara läsa lite och sen sova.

Nej. Det gick inte.
Så kunde jag inte säga.
För han hade hoppats.
Han kände sån värme.
Sexlusten lite tillbaka.
Glädje över det och över vad det gör
med honom.
Han ville plussa på den känslan.
Med mig.
Och det är ju fint.

Men vad gör den känslan, den värmen
med honom?
Får den honom att bli en varm och hänsynsfull
person?
Som kan, lugnt och fint, bara ta
att jag vill sova?
Nej.

Det finns två alternativ för mig vid läggdags.
1) knulla
2) diskuteeera. Whatever som kommer upp.
Oftast föranlett av att jag inte hade lust att knulla.

Vad är det? Eller
Du har inte svarat på mitt mail. Eller
När ska vi prata om min sexlust. Eller

Nåt annat

3 kommentarer:

Inte_Så_Lessna_Killen is back sa...

Är det inte skönt att brotta ut så där?

det där går att ta tag i, men han är lite analysbenägen, eller hur?

ta det lugnt! Pussa honom på nosen, och säj så här:

- Nu ska jag läsa. I morgon låser vi om oss och knullar så sängen brister. Gäääsp. Du är så söt när du jollrar så där gulligt.


Är han kvar på morgonen så funkade det!

Anonym sa...

Hmmm... jag tycker mig ha märkt en förändring i hans attityd till sex (eller så är det bara så att det inte kommit fram i bloggen tidigare).

På "Lyckliga Paret"-bloggen så var det sex i alla dess former som gällde. Sex med andra personer än Lyckliga Hon, både trekanter och möten mellan bara Han och andra kvinnor.

Med andra ord, sex för att det är kul och skönt.

Nu låter det på Honom som att sex med Hon är det viktigaste som finns, den stora bekräftelsen på hans kärlek och på att lyckliga hon vill vara med honom. Varje gång han nekas, oavsett varför, så är det en attack på hans känslor och Kärlekens själva väsen.

Jag får inte detta att gå ihop riktigt. Om sex med Lyckliga Hon var så otroligt viktigt, den stora bekräftelsen osv. så borde han väl inte vilja ha sex med en massa andra kvinnor och ha gruppsex med andra människor? De två synerna på sex går inte riktigt ihop.

En syn där sex är kul/skönt/ska has så ofta som möjligt med vem som helst. En annan syn där sex är närmast sakralt och heligt, en bekräftelse av Kärlek mellan Han och Hon.

- Mr. Rob

Fortfarande lycklig sa...

Jaa, hörni...
Ni är kloka båda och skriver bra saker. Iakttar honom eller ser honom på ett sätt som jag inet gör eller kan. Kanske för att jag är för nära, kanske för att jag är kvinna (men det sista tror jag inte riktigt på).

Sex har blivit en symbol för honom. Laddad med en massa innehåll och används som bevis för en massa saker som är eller inte är. Detta laddade och symboliska har fått mig att känna stress inför sex och gjort att min sexuliatet inte mår så bra. Den är inte fri att leva sitt egent liv och ta sig sina egna uttryck. Det känns sorgligt.