12 juni 2009

Mot porr. Ett

Porr. Lovade ju att återkomma till det.
Argumenten. För. Och emot.
Och såhär med frukostkaffet kallnande i koppen
lite lätt bakis efter gårdagens fest
och full av tankar på allt det
som jag pratade med mina vänner om,
så känns det mycket lättare, mycket lättare, att hitta
argumenten mot.

Jag blir skamset illamående.
Bilden av tjej.
Idealen.
Tillgänglighet.
Till för en man.
Flera män.
Överallt, i alla öppningar samtidigt.
Och en sak som alltid är,
eller rättare sagt inte är:
Klitorisstimulans.

Tjejer som kommer
(högljutt)
av att bli tagna på sätt som inte kommer åt
klitoris alls.
Som inte smeker sig själva.

Joo, jag vet att det finns de som kan det.
(Kan, som om det vore en talang)
Men de flesta tjejer funkar inte så.

Och då pratar jag bara om det rent fysiska.
Hur-man-knullar-för-att-tjejen-ska-njuta-också.
Och det. Görs nästan aldrig.
På film.

3 kommentarer:

Inte_Så_Lessna_Killen is back sa...

Helt med!

Även från den erfarne mannens utsiktspunkt (sic!) verkar den egenskapen hos modern proffsporr suspekt.

Och klitoris som är så trevligt att leka med.

Men proffsporr går ju bort av många andra skäl.

Fortfarande lycklig sa...

Ja, av många fler skäl än dessa går proffsporr bort. Jag tycker att privatproducerad porr är satans trist, bara. Kass ljus, kassa bildvinklar, märkliga färger... Och jag tillhör absolut inte kategorin som går igång på att se mig själv göka på bild eller film.

Inte_Så_Lessna_Killen is back sa...

Ibland finns det en ärlig vilja att ge varandra njutning som kan vara vacker att se, i privatproducerad porr.

En känsla av att de inblandade tycker om varandra alldeles villkorslöst.

Det är väldigt ovanligt i proffsporr.

se sig själv, ahem, "göka" (fult ord) är bland det mest avtändande jag varit med om.