1 september 2011

Hämtar hem

Jag träffade mitt ex häromdagen
Alltså inte exmannen utan de stora barnens pappa
Han är en bra människa och jag kände mig så glad efteråt
Vi pratade om våra barn, om våra liv och jag känner alltid
att han vill mig väl
att han ser mig
Vi känner varann utan och innan
men det känns aldrig hotfullt med honom
Han petar inte i mig utan jag sätter själv gränserna
för vad jag vill prata med honom om
Hans finns där men tvingar inte fram nåt

Jag har det bra, jo så är det ju!
Och jag tror att jag kommer att förlåta min exman
så småningom
Sluta känna sorg över en massa förlorade år
Han har gett mig ett underbart barn men också
tagit mycket ifrån mig som jag hämtar hem igen nu
Styrka, lust att leva, glädje, förmågan att trivas i nuet

Som den gravida polisen säger i slutet av Fargo:
It´s a beautiful day

Inga kommentarer: