28 september 2011

Fett besviken

Fick ett surt besked från jobbet igår och
är både arg och ledsen
Jag har ställt upp så himla mycket, gjort saker
jag egentligen inte ska behöva, jobbat övertid
hjälpt mina kolleger...
Och som tack spottar arbetsgivaren mig i ansiktet          

Jag är arg när jag skriver här
och när jag pratar med min pojkvän
Men jag vet  
att när jag ska prata med min chef kommer jag
bara att bli ledsen
Inte käfta emot, för tänk om hon tycker att jag
är jobbig då
Nej, snällt kommer jag att ta emot det hon säger
och sen gå tillbaka till mitt rum och fortsätta ställa upp

Fan!
Min mammas "uppför dig nu" sitter så djupt
Jag måste bli bättre på att ta plats!
Kräva det jag har rätt till
och inte låta mig bli trampad på    
      

2 kommentarer:

Livet just nu sa...

Att ta plats är svårt. Jag har inte lärt mig ännu. Men kanske gör jag som min rara mor och sätter ner foten när jag fyllt 75. Bättre sent än aldrig som de brukar säga. :-)

Och du, lycka till!

Fortfarande lycklig sa...

Jag har jättesvårt för det men jag jobbar på det. Den stora utmaningen är att vara vänlig men bestämd. Jag kan bli arg men då får jag inte sagt det jag vill och känner att jag inte blir tagen på allvar. Målet är "kill them with kindness". Jag ska ha ett samtal med min chef snart och avkräva henne argument för hennes agerande. Hon ska inte komma undan :)