23 september 2011

Cellprovet gjort. Men vad fan?!

Nu har jag varit hos min läkare
och legat i den roliga stolen en stund
Det är ju en baggis och inget att noja över
Allt såg fint ut, såvitt hon kunde se
med blotta ögat (och i mikroskopet)

Däremot gick jag igång på alla åtta
när hon visade mig min journal
Där stod det att jag hade medelsvåra förändringar
vid de två undersökningarna innan hon tog
bort 1 cm av livmodertappen
Inte lätta som hon sagt innan
Det kan tyckas vara en baggis nu när skiten hursomhelst
är väck
Men just nu känns det inte så
Jag blir både arg och rädd
Varför har ingen sagt nåt?
Vad betyder det nu?
Jag blev så ställd att jag inte frågade henne nånting
Satt bara där och hörde hur hon försäkrade mig om att
allt ser bra ut nu
Ser bra ut ja...
Jag blir inte lugn av det och nu ska jag vänta
en hel månad
på provsvaren
Blä!

Inga kommentarer: