19 september 2011

Idag är första dagen på resten av mitt liv

En kliché från min tonårstid
som fanns på vykort med kletiga motiv
(felskriven dessutom, i resten av mitt liv heter det ju!)

Men skit samma
Idag använder jag den och gör den till min
Idag
Mitt liv!

Jag är min egen förebild och det tror jag är väldigt bra
Jag behöver inte snegla på någon annan, jag har gjort det själv
och vet att jag kan göra det igen
Det är ett projekt och det  kräver energi
Men samtidigt vill jag tänka på det så lite som möjligt
Vill att det ska vara självklart

Jag är inte riktigt i hamn med min älskling här
och det är jobbigt
Jag har ganska mångordigt försökt förklara för honom    
men jag når inte fram
Han finns där men ändå inte
Det är som om han är gjord av luft
Jag gör detta själv, jag förväntar mig inte att han
eller nån annan
ska göra det åt mig
Så jag fattar inte varför han måste upprepa just det:
Det är du som måste göra jobbet  
Som om jag inte vet det
Det får mig att känna mig liten och jobbig
med allt mitt

Det här lyssnar jag på idag:

Inga kommentarer: