30 september 2011

Sockerfri fredag

Ja jösses, fredag eftermiddag är sannerligen inte
veckans mest effektiva stund...
Det är nåt speciellt med de här timmarna
Man kan känna sig präktig om man fortfarande jobbar på
och faktiskt får nåt gjort
Som jag idag
Jag har varit så duktig att jag nästan ramlar av stolen

Men men kan också tagga ner,
sätta på en bra låt, t ex den här:


och låta helgen ta sin början

Helg är en händelse som kommer i två
väsensskilda varianter i mitt liv theese days
Barnhelg och vuxenhelg
Gillar båda, på olika sätt och av olika anledningar
Det är så livet ser ut och det är så det kommer att
fortsätta att se ut även om vi flyttar ihop
Jag har tusen energi nu och jag hoppas att det håller i sig
Första sockerfria helgen med barnen känns som en
utmaning
Men det är nog ändå lättare nu efter två veckor
Jag känner inget konkret sug nu och ingen sorg heller
Men jag måste fortfarande aktivt tänka bort
Det finns där i bakhuvudet hela tiden
Men den värsta ledsna tröttheten är i alla fall över
Mitt sockerfria liv, det är vi nu!

Inga kommentarer: