22 september 2011

Serotonin

Jag behöver saker att göra, akut
Fixar inte såna dagar som igår när inget särskilt
hänger över mig i nuläget blir jag
rastlös och håglös i en märklig kombo
och får absolut inget vettigt gjort

Jag skrev en del, jovisst, men på jobbet menar jag
Där händer inte mycket såna dagar

Idag är det bättre
Jag har haft fullt upp och det är bra
Och snart är det helg och det ska hända en massa
fint och kul
Bokmässa t ex
Det ser jag fram emot mycket!

Jag tänker på strategier för att hantera livet
Det är lite knepigt
Abstinensen gör mig ledsen
Det är det som händer
Och det är inte konstigt alls eftersom min hjärna saknar
"gladämnet" serotonin
Jag får inte lust att äta en massa andra saker, det
är inte så jag funkar i alla fall
Jag blir bara låg
Behöver kramar, musik, träning, prat
Göra saker, uppleva
Annars är det som om jag inte finns

Inga kommentarer: