8 september 2011

Det kom ett mail!

Jag fick ett mail
som svar på ett jag skrev
Till fina Caroline för att jag kände att jag
ville berätta för henne vad som händer
pappahemma, Yngstans andra hem
Det var fint att få svar och det
känns lite hemligt och spännande sådär
Hon fick ett efternamn, jag fick ett förnamn
Jag ska svara med omsorg tänker jag så därför
har det inte kommit iväg något svar ännu

Mitt lilla dotter-liv är gladare nu
Hon fick sig nån slags tankeställare under vårt senaste
allvarsprat
Fattade att man inte kan bete sig hur som helst
Att andra människor än hon räknas också
Lite så
Samtidigt har jag varit extra mån om att hälla
kärlek över henne
så att hon aldrig får för sig att min kärlek kan ta slut
Att den inte räcker till henne också bara för att
en person till är med och delar nu
Hon har lätt för att tro det, har jag märkt

Inga kommentarer: