31 augusti 2011

700 inlägg!

(Detta blir nummer 701)
Och jag har egentligen alls inget att säga mer än att
jag är en glad och trött person i den ordningen
Glad mest och lite trött

Som svar på min fråga om vilka ni är
som läser här så svarade någon att jag kanske kunde
skriva mer om mitt vardagsliv
Jag vill gärna det men samtidigt är jag rädd om det
Vill inte att någon ska kunna räkna ut vem jag är
Och det är inte mest för min egen skull jag inte vill det
utan för barnens och min pojkväns
De har inte bett om det, liksom
Nu tror jag inte att jag är så himla spännande att någon
skulle orka klura och fundera, men
man vet ju aldrig

Jag får ofta anstränga mig lite och ändra på detaljer för att
minska risken att någon känner igen-
Men det finns ju mycket som som jag kan skriva om, ändå

Om sesamkakorna med kokossmak som jag hittade
i mitt närköp t ex och som är sådär löjligt sötgoda och onödiga
Eller om de två ulliga tröjorna jag spontanshoppade igår
när jag väntade på Smilgrop
Från mitt favoritklädmärke Hunky Dory
Eller om hur glad jag blev när jag köpte ett par jeans
i storlek 29 häromdagen (störd, ja)
Eller om en lustig vana jag har att smygprova kläder för att
bevisa för mig själv att jag får plats i dem
Jag kan också skriva om att det är mörkt ute och att jag
ska gå en kvällspomenad
Inte ändå utan för att-
För jag älskar hösten och mörkret som blir
Att gå i det
Jag kommer från landet och är inte mörkrädd,
nämligen
Sånt kan jag skriva om

4 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Har du gått ner en massa kilon?

Fortfarande lycklig sa...

Nej, jag har en skev kroppsuppfattning "bara". Jobbigt, men man lär sig leva med det också.

Anonym sa...

Härligt att läsa lite vardagligheter också:)/Ekorre

Fortfarande lycklig sa...

Ekorre: jag försöker få in mer vardag, för jag tycker också att det är roligt och det samlar tankarna på ett bra sätt.